Err 4839035 - UPDATE 1045 - Syntax error: "[" unexpected in config - Contact webmaster: WebdesignVandaag Chi-Co

Voor Wie

Yoga is voor iedereen!

Of je nu oud of jong, stijf of hypermobiel, enorm sportief of wat minder actief bent, yoga kan aan ieders leven iets toevoegen.

Als je blessures of beperkingen hebt is het handig om dit aan de docent door te geven voor de les en voor iedereen geldt dat je altijd je eigen grenzen in de gaten ‘moet’ houden.

Wat kan yoga je brengen:

  • Je wordt flexibeler. Door middel van verschillende asana’s (Yoga oefeningen) worden de pezen en spieren in je lichaam verlengd. Je wordt soepeler. Zonder te forceren zal je elke keer een stukje verder komen.
  • Je zult sterker worden. Door middel van het uitvoeren van verschillende asana’s, maak je gebruik van spierkracht. Hierdoor zal je werken aan spieropbouw van de verschillende spiergroepen in je lichaam
  • Je leert te ontspannen.In deze hectische tijd zijn we langzaam gewend geraakt aan het onnodig aanspannen van ons lichaam en de stress in ons hoofd. Een van de voordelen van Yoga is dat je leert alle lichaamsdelen ontspanning te bieden en het in je hoofd rustiger te laten zijn.
  • Een betere bloedsomloop is nummer 5 in de rij van voordelen van Yoga. Doordat je verschillende asana’s uitvoert en in beweging bent, wordt de bloedsomloop in gang gezet. Hierdoor kan er meer zuurstof opgenomen worden en krijg je meer energie.
  • Meer energie. Door middel van een betere bloedsomloop en een totale ademhaling, komt er meer zuurstof in je bloed. Dit zorgt voor meer energie. Je raakt het futloze gevoel, ook in donkere dagen, kwijt en voelt je goed!
  • Vermindering van stress. Doordat je je richt op het hier en nu, zul je de stressvolle tijd waarin we leven even aan de kant kunnen schuiven. Je bent even alleen met jezelf bezig, zelfs soms alleen met de stilte in jezelf. Bijvoorbeeld meditatie, ademhalingsoefeningen en ontspanning kunnen werken bij vermindering van stress.
  • Pijnverlichting.Yoga kan pijn verzachten door middel van gerichte oefeningen. Zo is bewezen dat bijvoorbeeld hoge bloeddruk verlaagd kan worden en rugklachten vermeden of bestreden kunnen worden.
  • Een betere ademhaling.Veel mensen ademen verkeerd en teveel. Ze gebruiken de totale longcapaciteit niet. Door middel van de totale yoga ademhaling maak je dat wel. Dit zorgt voor optimale opname van het zuurstof in je bloed. Aan de ene kant een reiniging van je lichaam, doordat de doorbloeding gestimuleerd wordt. Anderzijds omdat je door deze ‘zuurstofshot’ meer energie krijgt.

Aanmelden

Aanemlden / Aanmelden voor een proefles?

Aanmelden Aanmelden proefles